Rekening maken in Word: gebruik een slim sjabloon

Een rekening maken in Word? Gebruik dan een professioneel sjabloon en zorg dat u zoveel mogelijk automatiseert.

Een rekening of factuur moet aan allerlei regels voldoen. Hier leest u welke informatie er op een Word-factuur moet staan. Denk bijvoorbeeld aan een factuurnummer (op volgorde), een betalingstermijn en een btw-nummer van uw bedrijf.

Als je jouw rekeningen opmaakt in Word en vervolgens naar klanten stuurt, dan is het verstandig om dit proces zoveel mogelijk te automatiseren. Breid de lint (de bovenste balk in Word) uit met extra functionaliteiten. Een handige functie is om een koppeling te maken tussen uw CRM-systeem (waar alle klantengegevens zijn opgeslagen) en Word. U klikt straks op de juiste klant en vervolgens wordt het document aangevuld met alle relevante informatie, zoals adresgegevens of vaste producten en/of diensten die de klant koopt of afneemt. Factuur klaar? Dan kunt u deze in Word automatisch verzenden. Stel, u verstuurt tien rekeningen per week en u bespaart op deze manier zo’n vijf minuten per factuur, dan houdt u jaarlijks een extra week over!

Word-sjabloon.nl heeft al veel koppelingen met CRM-systemen gemaakt. Wij kunnen dus een rekening-sjabloon in uw huisstijl maken, dat tevens direct gekoppeld is aan uw systeem.

Benieuwd naar alle mogelijkheden? Vraag vrijblijvend een offerte aan voor een maatwerk rekening-sjabloon in Word.