Rekening in Word maken? Maak gebruik van een professioneel en slim sjabloon

Rekening in Word maken? Maak gebruik van een professioneel en slim sjabloon en zorg dat u zoveel mogelijk automatiseert. Hierdoor bent u minder tijd kwijt aan het maken van een rekening in Word en kan deze kostbare tijd aan andere belangrijke zaken besteed worden. Lees snel verder en ontdek hoe automatisering en het gebruik u kan helpen om kostbare tijd te besparen.

Een rekening of factuur moet aan allerlei regels voldoen. Hier leest u welke informatie er op een Word-factuur moet staan. Denk bijvoorbeeld aan een factuurnummer (op volgorde), een betalingstermijn en een btw-nummer van uw bedrijf. Deze standaard gegevens kunnen geautomatiseerd worden door gebruik te maken van een sjabloon.

Automatiseren

Als je jouw rekeningen opmaakt in Word en vervolgens naar klanten stuurt, dan is het verstandig om dit proces zoveel mogelijk te automatiseren. Breid de lint (de bovenste balk in Word) uit met extra functionaliteiten. Een handige functie is om een koppeling te maken tussen uw CRM-systeem (waar alle klantengegevens zijn opgeslagen) en Word. U klikt straks op de juiste klant en vervolgens wordt het document aangevuld met alle relevante informatie, zoals adresgegevens of vaste producten en/of diensten die de klant koopt of afneemt. Dit zorgt ervoor dat u zich alleen nog maar op de inhoud moet richten en alle standaard gegevens worden bij het openen van het document al ingevuld. Is de factuur klaar voor verzending? Dan kunt u het factuur in Word automatisch verzenden. Stel, u verstuurt tien rekeningen per week en u bespaart op deze manier zo’n vijf minuten per factuur, dan houdt u jaarlijks een extra week over!

Word-sjabloon.nl heeft koppelingen met de bekendste CRM-systemen gemaakt. Wij kunnen dus een rekening-sjabloon in uw huisstijl maken, dat tevens direct gekoppeld is aan uw systeem.

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen? Vraag vrijblijvend een offerte aan voor een maatwerk rekening-sjabloon in Word.