Zakelijke brief maken in Word? Kies een sjabloon met uw huisstijl!

Zakelijke brief maken in Word? Kies een sjabloon met uw huisstijl!

Wilt u een brief versturen naar een klant? Zorg dan dat uw brief de juiste opmaak heeft. Gebruik een Word-sjabloon om een brief te maken. Word-sjablonen helpen om de inhoud van een brief juist weer te geven. Ook kunt u gebruikmaken van intelligente functies. U selecteert de naam van de klant in uw CRM-systeem en vervolgens worden alle gegevens (adres, bedrijfsnaam, naam contactpersoon) automatisch ingeladen. Ook handig: voorgeschreven brieven met één klik invoegen. Hierdoor weet u dat de brief geen fout(en) bevat.

Zo maakt u makkelijker een brief in Word

Factuur maken in Word

5 tips om een perfecte brief te maken in Word

Of u nu een klant informeert over een nieuwe dienstverlening of juist een aanmaning stuurt: een goede brief wordt gelezen. Een brief heeft meer impact dan een mailtje. Wij geven een paar lifehacks om een betere brief te schrijven.

1. Maak een template, van waaruit u werkt. U hoeft hierdoor niet de volledige opmaak opnieuw te maken. Online zijn veel gratis templates te vinden. U kunt ook eenmalig een professioneel brief-sjabloon laten maken door Word-sjabloon.nl, zodat uw huisstijl goed wordt doorgevoerd.

2. Kies een goede schrijfstijl. Wij adviseren om gebruik te maken van een intelligente functie in het sjabloon om te wisselen tussen ‘u’ en ‘jij’. Klanten die u niet goed kent, spreekt u aan met ‘u’. Klanten waar u al een goede zakelijke relatie mee heeft, kunt u weer met ‘jij’ aanspreken.

3. Dankzij een koppeling met uw CRM-systeem is het mogelijk om klantinformatie automatisch in te lezen. Kies het contactpersoon en vervolgens worden alle gegevens ingeladen. Handig!

4. De gebruikelijke indeling voor een zakelijke brief is: afzender (naam, NAW, telefoon, e-mailadres), dagtekening (Plaatsnaam, 1 januari 2010), geadresseerde (Aan: naam, NAW), betreft (Betreft: nieuwe producten), aanspreking (Geachte meneer Hoek), de brieftekst, afsluiting en ondertekening (Met vriendelijke groet of Hoogachtend, naam, evt. handtekening), evt. bijlage(n) (Bijlage 1: aankoopbon).

5. Let op de manier waarop u de lezer aanspreekt. Betaalt een klant niet en stuurt u daarom een brief? Of is het minder leuke mededeling? Maak de brief niet te luchtig (geen grapjes dus) en gebruik ‘Hoogachtend’ i.p.v. ‘Met vriendelijke groet’ om iets meer afstand te creëren met de lezer.


De perfecte brief-sjabloon: professioneel & overtuigend

Wilt u een professionele brief versturen? Of is het belangrijk dat het minder tijd kost om een brief te verzenden? Met een intelligent brief-sjabloon tackelt u beide problemen. Word-sjablonen kunnen meer zijn dan alleen een juiste opmaak en positionering van gegevens. Een Word-sjabloon kan ook slim gemaakt worden, bijvoorbeeld door extra functionaliteiten toe te voegen op het lint van Word. Ook is een directe koppeling met uw CRM-systeem mogelijk. Word-sjabloon.nl heeft veel koppelingen beschikbaar voor de meest gebruikte CRM-systemen.

Extra functionaliteiten

extra functionaliteiten in een Word sjabloon

word sjablonen met ondersteuning voor meerdere versies van microsoft office

Direct een offerte om een brief sjabloon te laten maken?

Bent u geïnteresseerd in een brief maken in Word? Of wilt u een bestaand sjabloon aanpassen of juist uitbreiden met intelligente functies? Laat het ons weten en wij sturen u een scherpe offerte!





Uw naam*

Bedrijfsnaam

E-mail*

Telefoonnummer

Onderwerp

Aantal sjablonen

Geef een korte omschrijving van uw offerte-aanvraag*

Bestaand ontwerp of voorbeeld meesturen?

verwijder

verwijder

verwijder

verwijder

verwijder

Nog een bestand toevoegen