Persbericht maken in Word: professioneel met een sjabloon

Persbericht maken in Word? professioneel met een sjabloon!

Bent u van plan een persbericht te maken? Zorg dan dat u een goede opbouw heeft. Gebruik een Word-sjabloon om een persbericht te maken. Word sjablonen helpen u om de juiste structuur te geven aan uw persbericht. Wanneer u eenmaal een geschikte vorm heeft gevonden, kunt u met het gebruik van een word sjabloon deze eenvoudig gebruiken wanneer u weer een persbericht gaat schrijven. Met een persbericht sjabloon kunt u bijvoorbeeld bepaalde teksten hergebruiken die als begeleidend schrijven of als terugkerende onderdelen van andere persberichten ook van toepassing zijn.

Zo maakt u makkelijker een persbericht in Word

Factuur maken in Word

5 tips om een goed persbericht te maken in Word

Het schrijven van een goed persbericht kan zorgen voor veel gratis publiciteit voor uw organisatie of bedrijf. Wanneer u de tijd hierin heeft gestoken is het onnodig om de volgende keer “het wiel opnieuw uit te moeten vinden”. Wij geven u 5 tips om een goed persbericht te maken in Word.

1. Maak een template, welke u als basis gebruikt. U hoeft hierdoor niet de volledige layout opnieuw te bedenken. Online zijn veel gratis templates te vinden. U kunt ook een professioneel sjabloon laten maken door Word-sjabloon.nl, zodat uw huisstijl goed wordt doorgevoerd.

2. Zorg dat de titel de lezer pakt. Op deze manier is het duidelijk voor de lezer waar het over gaat en zal zijn/haar aandacht getrokken worden. Schuw het vooral niet om naar andere persberichten te kijken om te zien wat werkt en wat niet. Zet de titel in de onderwerpregel van een e-mail. Zeker als uw persbericht naar journalisten gaat, weet dan dat zij in een fractie van een seconde de onderwerpregel lezen en besluiten om wel of niet door te klikken.

3. Schrijf een krachtige eerste alinea. Wanneer de lezer niet geboeid is in de eerste alinea dan is de kans groter dat hij/zij niet verder lezen. Zorg dat de alinea de kern van de boodschap bevat die in de vervolg alinea’s verder uitgewerkt kan worden.

4. Zorg voor een foutloos, goed lopend verhaal. Het ligt voor de hand dat het een kenmerk van een goed persbericht een goed leesbaar verhaal moet bevatten en geen stijl- en taalfouten. Daarnaast zijn er nog een aantal kenmerken die bijdragen aan het succes van een persbericht:

Houdt het kort en bondig
Maak geen reclametekst
Maak een goede kopregel
Zorg dat er ook nieuws in staat

5. Zorg voor een goede adressenlijst van redacteuren en onderhoudt dit netwerk goed. Zij kunnen het succes bepalen van uw persbericht. Vinden zij het geen nieuws, dan zullen zij het ook niet gebruiken.


Persbericht maken in Word: Pakkend en bondig

Wilt u de tijd die u heeft gestoken in het opzetten van een goed persbericht niet iedere keer opnieuw kwijt zijn? Maak dan gebruik van een sjabloon om de structuur of stukken tekst goed te kunnen borgen. Een Word-sjabloon kan ook slim gemaakt worden, bijvoorbeeld door extra functionaliteiten toe te voegen op het lint van Word. Ook is een directe koppeling met uw CRM-systeem mogelijk. Word-sjabloon.nl heeft veel koppelingen beschikbaar voor de meest gebruikte CRM-systemen.

Extra functionaliteiten

extra functionaliteiten in een Word sjabloon

word sjablonen met ondersteuning voor meerdere versies van microsoft office

Direct een offerte om een persbericht sjabloon te laten maken?

Bent u geïnteresseerd in een persbericht maken in Word? Of wilt u een bestaand sjabloon aanpassen of juist uitbreiden met intelligente functies? Laat het ons weten en wij sturen u een scherpe offerte!





Uw naam*

Bedrijfsnaam

E-mail*

Telefoonnummer

Onderwerp

Aantal sjablonen

Geef een korte omschrijving van uw offerte-aanvraag*

Bestaand ontwerp of voorbeeld meesturen?

verwijder

verwijder

verwijder

verwijder

verwijder

Nog een bestand toevoegen